Wednesday, 31 August 2011

1 syawal..

1 Syawal merupakan hari raya puasa or hari raya aidilfitri bagi seluruh umat Islam..pagi-pagi bangun solat subuh..lepas tu,tolong mak kat dapur..lepas adik-adik aku selesai mandi..turn aku pula masuk bilik air..kul 8.30 bertolak ke masjid dengan kakak-kakak aku..wow!!ramainya manusia..sampai kat tangga..so,aku terpaksa laa solat hari raya dekat dengan tangga..takut jugak aku..takut jatuh ke belakang..tak pasal-pasal tergolek atas tangga..huhu
kul 9.30,kitorg pulang ke rumah..siap-siap untuk beraya..selesai bersantap,aku dan adik beradikku bersalam-salaman..bila bersalam dengan kedua orang tuaku,tetiba air mata mula membasahi pipiku..entah laa..aku rasa banyak sangat kot dosa..sebab tu,menangis..haha
yang lain steady jew..haha..then,bergambar dengan family..
ada satu incident yang berlaku sehinggakan aku mengalirkan air mata buat kali kedua..lepas tu,tetiba mood nak beraya hilang..bila pergi beraya kat umah nenek aku,aku macam tak rasa pun yang hari ini hari raya..bila sepupu aku tegur pun,aku macam malas nak layan..haha
tu la padahnya..sape yang suruh hang nangis pagi2 raya ha??
bila tengah hari,pulang ke rumah..aku pula beradu buat seketika..petang pula,gi jalan-jalan kat umah tok sedara aku..habis 3 rumah,pulang ke rumah sebab dah lewat petang..malam just duk kat umah..tadi tengok upin ipin dan nur kasih the movie..best2..erm,nur kasih,best..cuma,jalan cerita dia slow ah..lagipun,ending dia aku tak berapa nak suka..kenapa adam mati??sedihnya aku..huh
hari ini macam tak ada mood nak raya..tak taw kenapa..haha..esok2,,baru ada mood kot.. :)
erm,hari ini genap sudah umurku 17 tahun mengikut kalendar Islam..besar sudah..huhu
syawal..syawal..hehe
arap2 ari esok lebih baik dari ari ini.. :)

No comments:

Post a Comment