Powered By Blogger

Thursday 15 September 2011

yesterday story...2

pagi-pagi lagi,aku dan kawan-kawan masuk makmal bio untuk operate katak...teacher bagi glove untuk setiap group..group aku dapat tiga jew..so,aku jew laa yang tak pakai..biar laa,kawan-kawan aku yang pakai,aku tengok jew..erm,masa diorang prepare apparatus,aku pergi kat depan..saje nak tengok group lain..aku berdiri kat tepi aimi..masa tu,aimi nak letak kloroform kat katak tu,aku tengok jew laa..dee pegang katak..masa kloroform dah sampai kat nostril katak,katak gelepar dan aimi terkejut dan tiba-tiba....ade something masuk ke mataku...auch!!!pedihnye!!teriakku..aku memejam mataku..masa tu,hanya Tuhan yang tahu betapa pedih dan sakitnya mataku ini..tiba-tiba,aku rasa ada someone yang pegang aku dan bawa aku ke sinki..aku dengan segera menghulur tanganku untuk menyapu mataku..aku dengar suara teacher hampir denganku.."jafni,ok tak?tak ade apa-apa kalau kena kloroform",kata teacher..masa tu,aku still tak buka mataku..masa tu yang terlintas kat fikiranku hanya mataku masih lagi berfungsi..tiba-tiba,teacher suruh buka mata..dan masa tu,aku perlahan-lahan membuka mataku..aku nampak teacher dan rakan-rakan kat depanku..tapi,macam kabur-kabur jew..selepas aku pejam celik beberapa ketika,baru ok sikit..ngerinya aku rasa..takutnya aku..takut-takut,kerana kloroform boleh membutakan mata..tapi,teacher cakap kloroform tu dah lama..lagipun,kalau kena kat hidung,baru pengsan..after that,ok jew laa..tapi,aku tak sangka jadi camni..gara-gara katak ah ni..hehe..sampaikan budak lelaki pun tahu..malunya aku..tapi,lantak laa..sebab kalau korang kat tempat aku,confirm korang akan lakukan perkara yang sama..hehe
story ini mengingatkan aku tentang saat cemas masa aku lemas...ngerinya aku rasa walaupun masa tu,aku baru darjah 2..haha
k laa..sampai cni aje...

1 comment: