Powered By Blogger

Thursday 24 November 2011

love malaysia

huh!!dah 2 bulan aku tinggalkan blog..hehe..aku berjaya jugak tak buka blog walaupun hanya dua bulan..so,lepas ni kalau aku tak buka blog satu tahun pun,kirenye ok laa tu..hehe
ok,kita berbalik pada tajuk hari ini,malaysia boleh!!
kalau korang semua nak tahu,aku memang minat sangat2 tengok bola..dan minggu ni aku beruntung sangat2..sebabnya aku dapat tengok bola kat astro arena..mana tak happy..sebab selama ni kalau bola tak ditayangkan kat rtm dan tv3,aku laa orang yang pertama frust sebab tak dapat tengok bola..so,bile aku stay kat setiu,umah mak saudara aku,dapat laa aku tengok bola..jom ikuti cerita aku yang mungkin panjang lebar ini..haha
masa indon vs malaysia,hari khamis kalau tak silap..aku orang first yang terpacak depan tv..hehe..kemudian,tengok ramai2 dengan abang,ayah,mak,sepupu2 aku,mak saudara dan ayah saudaraku..masa mula2 tu,permainan agak slow tapi aku masih terus menyokong except sepupu aku sorang ni..bile bola yang disepak oleh pemain malaysia tak masuk gol..mulalah dia cakap yang dia ni tak mengaku rakyat malaysia..dan bila malaysia mendapat satu gol,baru laa dia bersemangat balik..berat ngguh sepupu aku sorang tu..langsung tak sayang malayasia..sepatutnye,walau apa pun yang terjadi,kita patut terus menyokong malaysia..macam aku,kalah ke manang ke,malaysia tetap di hatiku.. <3
masa petang ari sabtu kalau tak silap aku..malaysia vs myanmar..masa tu aku tengok dengan abang dan sepupu aku..kirenye 3 orang jew laa..haha..nasib baik masa perlawanan tu,sepupu aku tu tak banyak cakap..maybe sebab masa tu petang kot..haha..abang jew sama dengan aku..terus menyokong dan menyokong..tapi,abang benci fakri..huhu..sama cam sepupu aku tu..hehe..alhamdulilah,kita berjaya menewaskan myanmar..
malam kemuncak masa ari isnin malam..macam biasa,aku akan terpacak awal2 depan tv..tapi masa tu,tak start pun lagi..so,ayah aku tengok berita kat tv3 dulu..pembaca berita pakai baju sukan malaysia lagi..wow!!semangat betol..sama macam sepupu aku tu..tiap kali malaysia akan berlawan,dia akan pakai baju malaysia yang warna kuning tu dan yang warna biru..dan memang aku tahu,sepupu aku tu,memang banyak baju sukan malysia..haha..patriotik betol!!


masa malam tu,paling aku frust sebab masa minit ke-5 indon dah dapat satu gol..fuh!!macam mana nasib malaysia ni..berdebar gilerr aku..tapi,aku yakin yang malaysia mampu mendapatkan gol jugak..so,akhirnya gol berjaya disumbat oleh asra..GOL!!Yeah,Malaysia GOL!!teriak ku dan yang lain2.. :)
last2,seri..aku tak berapa nak yakin yang malaysia dapat sumbat satu gol lagi..sebab malaysia dan indonesia lebih kurang hebat jew..hehe..last2,gol penalti..4-4..dan yang terakhir,baddrol bakhtiar as a kapten..dan GOL!!caya laa baddrol..tapi,lepas tu semua pengadil berbincang sesama mereka..macam tak berpuas hati jew..itu kenyataan!!terima jew laa yang indon kalah di tangan malaysia..hehe
aku masih lagi belum mengantuk..aku tengok diorang naik pentas..tahniah buat pasukan harimau muda..harimau malaya pun sama..dua2 harimau tu,terbaek!!
tahniah buat jurulatih harimau muda,ong kim swee..dan barisan2 pemain..kapten:baddrol bakhtiar,muslim,asra,nazmi faiz,guru,thamil,fakri,mahali,zubir,yong,penjaga gol:khairul fahmi dan yang laen2 yang aku tak sebut..tak ingat laa..tapi,korang di hatiku..skuad harimau muda berjaya menunjukkan taringnya..haha..paling aku bangga dan tentunya semua rakyat malaysia berbangga kerana mempunyai penjaga gol yang terbaik..apek is the best among the best..hehe..
k ah,aku rasa ampai sini jew kot..dah panjang sangat ni..aku bukannya nak buat esei pun..hehe
lastly,congrats to all..aku bangga jadi rakyat malaysia..dan aku harap korang semua boleh buat macam nazmi faiz,sanggup main untuk negara walaupun spm sedang berlangsung..bagus ah!!
I LOVE MALAYSIA!!

No comments:

Post a Comment