Powered By Blogger

Wednesday 17 August 2011

masalah & penyelesaian

dalam hidup ini,memang kita tak lari dari menghadapi masalah..setiap manusia mesti mempunyai masalahnya yang tersendiri..termasuklah aku..tapi,adakah setiap masalah itu ada penyelesaiannya?? bagi aku,tak semua masalah ada penyelesaiannya..tapi,sebenarnya,setiap masalah ada penyelesaiannya..cuma,kita sahaja yang tidak tahu apakah penyelesaiannya..huhuhu
macam aku sekarang..pelbagai masalah melanda diriku..exam,perselisihan faham,kecelaruan identiti,confuse in some problem dan pelbagai lagi masalah yang tak terungkap dek kata...tapi,sampai sekarang aku tak tahu macam mana nak selesaikan masalah ini..kalau bercakap tentang masalah exam,aku tahu apa penyelesaiannya..cuma,aku still tak lakukan penyelesaiannya dan menyebabkan masalah ni belum selesai..aku tahu aku perlu study untuk skor dalam exam..tapi,bila study and study still tak berapa nak faham..kalau subjek biology,memang susah sikit sebab perlu banyak menghafal..so,aku kena settle kan jugak masalah yang satu ini...huhu
so,otak yang dikurniakan oleh Allah ini,gunakanlah dengan sebaiknya untuk menyelesaikan sesuatu masalah dengan sebaik mungkin..insyaAllah,Allah sentiasa membantu hamba-hambaNya... :)

No comments:

Post a Comment