Powered By Blogger

Thursday 11 August 2011

mood??

huh!!next week exam??macam tak percaya plak..huhu..pejam celik,pejam celik..dah exam balik..then,next year..exam paling besar yang akan ku hadapi..takutnya!!pe2 pun,aku kena selalu bersedia..tapi,sekarang ni aku tak de mood nak study laa..tapi,alhamdulilah sangat-sangat kerana bila dah puasa,mood nak berfb dan berblog ni macam dah hilang..kalau dulu,bukan main excited lagi bila balik sekolah..sebab nak buka facebook dan blog..tapi,sekarang,bila balik sekolah..rehat-rehat dan tenangkan diri..aku lebih suka menyendiri sejak akhir-akhir ini..aku tak tahu kenapa suka sangat menyendiri..tapi,kadang-kadang bila asyik menyendiri,mencari ketenangan dan melayan perasaan..mulalah mood nak buat homework datang dengan sendiri..ni yang aku suka ni..bukan senang mood tu nak datang..sekali sekala je mood tu datang dan bila dah bertukar mood nak buat kerja..habis kerja aku lakukan..tu yang paling aku suka..dan sekarang ni mood aku ialah nak menaip..so,aku taip laa apa yang aku suka..hehe...and,lepas ni plak mood aku akan bertukar kepada mood sleepy..haha
jadi,control laa mood kita dengan baik...dan bila mood jiwang datang,pandai-pandailah korang kawal..setakat ni,setiap mood aku still boleh kawal..alhamdulilah~
tapi,bila emosi terganggu..then,bad mood datang..ni laa yang susah sikit nak kawal..kalau good mood ,ok laa..but,if i'm in bad mood..wow!!very hard too control it..hehe
so,the conclusion is you must know how to control your mood because iti is yours!!

1 comment: