Wednesday, 11 January 2017

i don't know

bismillahirrahmanirrahim.. assalamualaikum wbt.. first of all, aq xtaw knp trgerak ati nk post entry kat blog.. maybe sbb trlalu kecewa n dh lama pndam kot.. dulu, kat sni jd tmpat aq luah crite.. tp zmn dh brubah.. wechat and instagram jd pngganti.. sorry syg.. dh brhabuk dh blog.. huhu
topik ap nk dbicarakan erk mlm ni? ntah laa aq pn xtaw nk ckp ap.. thats why tajuk post "I DON'T KNOW".. saat ini aq tahan air mata dr gugur.. brgenang jew d tubir mata.. jgn jatuh please.. ko kuat jafniey.. ko kuat..
think positive and always be strong okay syahana!
hati, kuatlah walaupun aku tahu sifatmu rapuh sayang.. mata mohon jangan alirkan air mata lagi.. aku tak nak nangis banyak taun ni.. aq dh penat tahan sakit tahan luka selama ni.. bibir, mohon ukir senyuman dan jangan ketap tahan marah tahan geram.. aku tahu aku adaMu.. manusia ni mmg, smuanya plastik kan.. smuanya pnting diri kan..
ya Allah, mudah2an tangisanku mlm ni dpt tenangkanku.. jd pneman mlmku yg sunyi.. mudah2an inilah pnguatku.. utk aq tak ulang lg prkara yg sama.. tolong ya Allah, tolong tnjukkan ap yg cbe org selindungkan dr aq.. aq tak prnah mx lebih pn, ckuplah kjujuran, ksetiaan, nilai sefahaman, saling mlengkapi, pnyayang, krjasama n nilai2 positif yg prlu semai dlm diri.. aq bkanlah baek pn.. tp aq slalu cbe jd baek.. hanya padaMu tmpat aq mngadu, tmpat aq mminta, mluahkan rasa hati ini ya Allah.. aq mohon prkenankan hajatku, makbulkan impian, harapan dn cita2ku..
klu ikutkan rse penat aq, mmg aq pnat utk truskan hdup yg pnuh mcm2 ni.. pnuh dgn dugaan yg aq sndiri xmmpu nk hadap.. tp sbb aq blajar agama, aq xleh ckp mcm tu.. aq ad prinsip idup aq sndiri yg mne dgn prinsip tu aq kuat.. aq brtahan lg dn lg
sungguh ya Allah, aq redha dgn ktentuanMu.. andai satu hari nnti hati ini dirobek dsiat dlukai dn pecah mcm kaca tu, aq ttap kne kuatkan .. kdg, aq fikir knp aq bodoh sgt? masih brtahan dn msih mmpu sabar.. knp yg sering trlintas d fikiranku hnya turutkan kata hati dn stiap ksabaran tu psti ad gnjaran n pnantian tu slalunya xsia2.. aq slalu jew fikir positif wlaupun hati ini trdetik mcm2.. nk soal mcm2 jew kat dye.. tp aq xske pkse dye.. aq xnk cntrol hdup dye.. Allahu rabbi, andai dia yg trbaik buatku, dekatkan dn mudahkan urusan kami ya Allah.. jgn sukarkan ya Allah..
okay laa, aq dh xtahan dh biarkan air mata ni mngalir.. makin aq taip, makin laju plak dye nk jatuh.. aduhaiii

No comments:

Post a Comment