Powered By Blogger

Sunday 27 May 2012

Terkenang Peristiwa Lalu bhgn1

Assalamualaikum semua..dah lama dah tak jenguk blog ni..pejam celik,pejam celik, dah 2 bulan tak buka blog..rindu nak berblog..tapi,masa tak mengizinkan..
hmm,berbalik pada tajuk kita pada hari ini,(terkenang peristiwa lalu)..so,entry aku kali ni,aku nak berkongsi cerita dengan korang tentang perkhemahan aku pada bulan lepas..hehe

24 April 2012
-excited gila aku bila nak bercamping ni..pagi-pagi pergi sekolah,bawa dua buah beg untuk berkhemah..perkhemahan perdana unit-beruniform tingkatan 5 2012..
-lepas assembly,aku pergi ke gerai jualan..erm,lupa nak cakap,..at the same time,minggu kokurikulum sedang diadakan..so,kelab aku adalah buat jualan sikit..tepat jam 9 pagi,aku bergegas ke bilik KKQ..aku sertai pertandingan hafazan,wakil rumah sukan aku..selesai jew pertandingan tu,aku kembali menjalankan tanggungjawab sebagai jurujual di gerai jualan aku..macam biasa,aku sentiasa beramah-mesra dengan adik-adik junior..especially,junior form 2 & form 3..punya lah banyak songeh adik-adik ni..aku promote coklat yang kakak aku buat..mula-mula tu memang ar tak laku,bila aku start proses membodek pelanggan,laku ar jugak..
-perniagaan berasaskan sistem barter pun aku lakukan kat adik form 2 ni..mase tu,aku suruh dia beli coklat aku..dia cakap dia tak de duit ar..then,dia kata, "kak,nak tak cupcake ni?" wow,ade orang nak kasi aku cupcake ar.aku pun jenis yang suka cupcake..so,buat la pertukaran barter..dia ambil coklat,aku ambil cupcake..hehe.. (thanx u,my love junior)
-erm,bila majlis penutup bermula,aku sengaja tak masuk dewan..malas ar..jahat tak aku?..hehe..so,aku tolong member aku jual aiskrim plak..kali ni,Adam tolong aku n Aina,Erny..when all the things are sold out,aku masuk dewan..

-aku naik bas yang last sekali..yang ke-4..hehe..sampai jew kat tapak perkhemahan tu,letak-letak barang..lepas tu,pergi solat zohor..after that,pasang khemah..
punye la tension aku dan kawan-kawan pasang khemah ni..dah la,besi tu patah..tali pun tak elok kat dalam tu..hampeh betul!! selepas penat memasang khemah,aku pergi makan..lepas tu,solat Asar..next,kemas-kemas beg-beg dalam khemah..khemah aku,ada 5 orang..lepas Isya',semua student kena berkumpul kat dewan..kena ikut group..setiap group ada 11 orang ahli..group aku,4 lelaki,7 perempuan..first of all,kena cari ketua dan penolong..after that,kena siapkan moto,lagu dan bendera kumpulan..
apa yang kami buat masa mula-mula..kau tengok aku,aku tengok kau..macam tu ar..masing-masing kaku,termasuk aku..last-last,kami berkomunikasi jugak..moto dan bendera,settle..sekarang,lagu..
AA: lagu serah kat budak perempuan ar..
Aku: kenapa plak?
AA: budak perempuan kan suka menyanyi..
(HS angguk jew)..
setelah aku bincang dengan mereka semua..kami setuju nak ambil lagu Scott's Emulsion..
setelah di adjust..
ku gembira sentiasa
badan ku sihat dan kuat
biar susah atau senang
ku belajar penuh riang...
bila tanya kat  budak lelaki,semua tak tahu lagu tu..
Aku: takkan tak taw lagu ni..
HS: tak..ada ke lagu ni kat tv?
Aku: ada lar..erm,cube try tnye AA(group 1)..
aku pun panggil AA..AA pun nyanyi laa lagu tu..tapi sikit jew..
AA(group1): tak ingat ar..
lastly,budak lelaki group aku(group3) taw lagu tu..tapi,diorang tak nak..so,tukar lagu..
kami sepakat nak ambil lagu 1malaysia jew..
selepas di adjust oleh budak perempuan:
kita 1 jiwa
kita 1 agama
kita 1 keluarga
oooo..
kita 1 bangsa
1 matlamat
kita satu eveready!!

budak laki adjust bahagian ni:
bermulanya sekarang
perjalanan dilaksana
kita semua satu anggota
sehati dan sejiwa..

so,guna yang budak lelaki punya dulu..lepas tu baru yang budak perempuan punye..settle!!
malam tu,lepas ke toilet..aku masuk khemah..duk sembang-sembang dengan Ray dulu..dalam kul 12.30,baru jew nak lelapkan mata,aku dengar riuh-rendah kat luar..aku diamkan diri jew..lastly,aku bangkit dari tidur.. "bising ar!" Ray pun cakap benda yang sama..aku dan Ray tengok keadaan kat luar..riuh teramat sangat..dalam pukul 1,kawan aku sound diorang..senyap sekejap..lantak ah korang semua nak bising ke apa ke..aku kena tidur jugak..tepat 1.30,aku lelapkan mata..paling sakit hati,ada laa dua orang lelaki ni kat luar tu..tapi,langsung tak guna kuasa veto diorang..hampeh ah KORANG!!

sleep well..gud nite~

aku rasa sampai di sini dulu..nanti aku sambung lagi cerita tentang perkhemahan ni ea..nite to all of u..love u~

p/s: saat bersama G3,takkan ku lupakan..masa perbincangan dengan korag semua..BEST!!
memories never die~

No comments:

Post a Comment